کوکی با بیسکویت لوتوس ترد و خوشمزه

  • کالری 255 کیلو کالری
  • زمان آماده سازی 80 دقیقه
  • زمان پخت 10 دقیقه
  • کشور آمریکا

خوب، من باید اعتراف کنم که من به تازگی بیسکویت لوتوس را امتحان کرده ام و بخوام ، صادقانه بگویم که کاملاً شیفته آن شده‌ام! پس امروز، تصمیم گرفتم که  طرز تهیه کوکی با بیسکویت لوتوس را در مجله شیرینی تا با شما به اشتراک بگذارم.
بله بله، می‌دانم که عجیب به‌نظر می‌رسد که از یک بیسکوئیت در طرز تهیه یک کوکی استفاده کنید! اما دوستان، شما باید به این کوکی های خوشمزه فرصت بدهید و قطعا عاشق آن ها خواهید شد. 

تفاوت کوکی و بیسکوئیت چیست؟

کوکی ‌ها به طور کلی از خمیری ساخته می‌شوند که نرم‌تر از خمیر بیسکوئیت است. هنگام پخت، کوکی ‌ها معمولاً نرم و پهن‌تر از بیسکوئیت می‌شوند. از سوی دیگر، بیسکوئیت‌ها نسبت به کوکی‌ها سفت‌تر پخته می‌شوند و دارای بافتی حساس‌تر هستند، به این معنا که ممکن است شکسته یا خرد شوند و انعطاف پذیر نخواهند بود. 


 

مواد اولیه برای تهیه کوکی با بیسکویت لوتوس

ردیف نام مواد مقدار
1 کره بدون نمک 1/2 فنجان
2 کرم بیسکویت 60 گرم
3 شکر قهوه ای 70 گرم
4 شکر سفید 80 گرم
5 تخم مرغ 1 عدد بزرگ
6 بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
7 نمک نصف قاشق چایخوری
8 نشاسته ذرت 2 قاشق چایخوری
9 بیسکویت لوتوس خرد شده 15 عدد

چه موادی برای تهیه کوکی  با بیسکویت لوتوس  نیاز داریم؟

کره بدون نمک: من ترجیح می‌دهم از کره بدون نمک استفاده کنم تا بتوانم مقدار نمک موجود در کوکی ها  را کنترل کنم. برای بهترین نتیجه، وقتی این کوکی‌ها را درست می‌کنید، از کره در دمای اتاق استفاده کنید.
کرم بیسکویت لوتوس: من برای این کوکی‌ها از خرده بیسکویت  برای داشتن بافت نرم تر استفاده کردم.
شکر قهوه‌ای نرم: برای شیرینی و همچنین چسبندگی در این کوکی‌ها.
شکر سفید: برای شیرینی و کمی لطافت در کوکی‌ها.
تخم‌مرغ: به ترکیب و ساختار کوکی‌ها کمک می‌کند.
آرد: من در کوکی‌های خود از آرد ساده (آرد چند منظوره) استفاده می‌کنم. آردهای دیگر ممکن است بر نتیجه نهایی این کوکی‌ها تأثیر بگذارند، بنابراین بهتر است از همین آرد استفاده کنید
بکینگ پودر: باعث پف کردن کوکی ها میشود . 
نمک: طعم کوکی‌ها را تقویت می‌کند. قول می‌دهم که کوکی‌ها شور نخواهند شد!
آرد ذرت / نشاسته ذرت: یک بافت نرم و زیبا به کوکی‌ها می‌دهد.  

مواد لازم برای کوکی بیسکویت لوتوس

تجهیزاتی که برای تهیه کوکی نیاز دارید عبارتند از:

سینی پخت : برای خنک کردن و سپس پختن کوکی‌ها. من پیشنهاد می‌کنم حداقل چند تا سینی پخت داشته باشید تا یکی را برای خنک کردن کوکی و یکی را برای پختن استفاده کنید.

ترازوی دیجیتال آشپزخانه : اندازه‌گیری دقیق مقدار مواد، به معنای یک نتیجه بهتر و دقیق تر است، بنابراین همیشه توصیه می‌شود که مواد را با ترازو اندازه‌گیری کنید. 
قاشق‌های اندازه‌گیری: برای اندازه‌گیری مقادیر کوچک مانند قاشق غذاخوری (tbsp) و قاشق چایخوری (tsp)، یک مجموعه از قاشق‌های اختصاصی برای اندازه‌گیری ضروری است. حتماً توصیه می‌شود از استفاده از قاشق‌های عادی خوراکی جلوگیری کنید، چرا که این قاشق‌ها دقیق‌تر هستند.
کاسه مخلوط کن : برای مخلوط کردن تمام مواد هنگام تهیه کوکی.
میکسر برقی یا میکسر دستی : کوکی‌پزی را به یک لذت تبدیل می‌کند و بسیار آسان می‌کند!
صافی: برای  الک کردن آرد و کمک به مخلوط کردن همگن مواد خشک.
لیسک: کمک به ملایم مخلوط کردن کوکی در انتها و تمیز کردن کاسه تا همه چیز به خوبی ترکیب شود.

 

چگونه کوکی خانگی با کرم بیسکویت لوتوس  تهیه کنید

مرحله 1: یک سینی پخت را با کاغذ پارچه‌ای پوشانده و آن را کنار بگذارید.
مرحله 2: در کاسه مخلوط‌کن یا یک کاسه بزرگ، کره و کرم بیسکویت را با هم مخلوط کنید تا کاملاً ترکیب شوند. شکر قهوه‌ای و شکر سفید را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید تا مخلوط روشن و حبابی شود. این کار حدود 4-5 دقیقه طول می‌کشد. تخم‌مرغ را بشکنید و دوباره مخلوط کنید تا ترکیب شود.
مرحله 3: آرد، بکینگ پودر، نمک و نشاسته ذرت را در کاسه مخلوط کنید. در مخلوط کرمی بریزید تا کاملاً ترکیب شود.
مرحله 4: بیسکویت‌های خرد شده را به دقت به خمیر کوکی اضافه کنید تا به صورت تکه‌های بزرگ باقی بمانند.
مرحله 5: هنگامی که کاملاً ترکیب شد، توپ‌های مساوی از خمیر بسازید و آنها را در سینی پخت از قبل آماده‌شده قرار دهید. آنها را به مدت 30-60 دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شوند. در این مرحله میتوانید توپ‌های خمیری کوکی را منجمد کنید و برای پخت در زمانی دیگر در فریزر نگهداری کنید.

اموزش کوکی بیسکویت
مرحله 6: هنگامی که آماده به پختن هستید، فر را به دمای 150 درجه سانتی‌گراد / 300 درجه فارنهایت گرم کنید. توپ های خمیری کوکی را روی سینی فر دومی قرار دهید، فاصله ای بین کوکی ها قرار دهید تا کوکی ها در حین پخت به هم دیگر نچسبند. من پنج کوکی را روی یک سینی پخت می‌گذارم. کوکی‌ها را برای 11-15 دقیقه پخته یا تا زمانی که کوکی‌ها پخته شده و ترک‌ها به مرکز کوکی‌ها رسیده باشند. برای 5 دقیقه روی سینی پخت قرار دهید، سپس کوکی‌ها را به یک صفحه خنک‌کننده منتقل کنید تا کاملاً خنک شوند. از خوردن این کوکی های خوشمزه در کنار دوستان و عزیزانتان در یک عصر پاییزی لذت ببرید!

کوکی بیسکویت لوتوس

 

سوالات متداول در مورد کوکی‌ها

چندین عامل می‌توانند بر پخت کوکی‌ها و نتیجه نهایی آنها تأثیر بگذارند. هر چند که تلاش می‌کنیم تا به تعداد زیادی از سوالات پاسخ دهیم، لطفاً اگر سوال دیگری دارید، در نظرات بپرسید!

چرا باید در کوکی‌ها از نشاسته ذرت استفاده کنم؟

نشاسته ذرت ، به کوکی‌ها کمی انعطاف پذیری می‌دهد که تنها با استفاده از آرد ممکن نیست و به تولید کوکی‌های لذیذ و ترد کمک می‌کند. می‌توانید آن را با همان مقدار آرد جایگزین کنید، اما من به شما قول می‌دهم که  با اضافه کردن آن از نتیجه در کوکی‌های خود لذت خواهید برد!

چطور می‌توانم کوکی‌های ترد بسازم؟

در تجربه من، متوجه شدم که برای کوکی‌های ترد نیاز به ترکیب شکر سفید و قهوه‌ای دارم. شکر سفید به خصوص برای ترد شدن کوکی‌ها افزوده می‌شود. اما مهمترین عامل برای کوکی ها عمدتاً شکر قهوه‌ای است. دلیل این موضوع شیره در شکر قهوه‌ای است. این ماده به کوکی‌ها کمک می‌کند تا بیشتری رطوبت را نگه دارند، آنها را ضخیم‌تر، نرم‌تر و خوشمزه‌تر می‌کند!

آیا می‌توانم به جای کره، از روغن استفاده کنم؟

متأسفانه، روغن و کره در دستورپخت  این کوکی‌ها قابل جایگزینی نیستند، زیرا روغن هنگام سرد شدن همانند کره جامد نمی‌شود. این به معنای این است که حتی بعد از خنک شدن، کوکی‌ها بیشتر پف نخواهند کرد، بنابراین نتیجه نهایی کوکی‌ها نازک‌تر و کمتر سفت تر خواهد بود.

اگر خمیر کوکی‌ها خیلی نرم باشد چه کنم؟

اگر خمیر کوکی خیلی نرم به نظر بیاید، به سادگی خمیر را برای 10-15 دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود، سپس آن را به توپ‌های مساوی تقسیم کنید. به یاد داشته باشید که اگر از کره در کوکی‌ها استفاده نکردید، آنها نرم می‌مانند و سفت نخواهند شد. همیشه من از کره ، نه روغن استفاده می‌کنم. استفاده از کره باید باعث سفت شدن واقعی کوکی‌ها در یخچال یا فریزر می شود.

چگونه بفهمم کوکی‌های من پخته شده‌اند؟

کوکی‌های بیسکویت لوتوس پخته می‌شوند اگر لبه‌ها به آهستگی طلایی شده باشند و ترک‌ها در بالای کوکی فقط راه خود را به وسط کوکی پیدا کرده باشند. وقتی از فر خارج می‌شوند، آنها را از سینی پخت جدا نکنید. به جای اینکه آنها را از سینی بردارید، آنها را به مدت پنج دقیقه روی سینی بگذارید تا کمی سفت شوند و سپس آنها را به یک سینی خنک‌کننده منتقل کنید تا کاملاً خنک شوند. این کمک می‌کند که کوکی‌های بیسکویت لوتوس  قبل از جابه‌جایی سفت‌تر شوند و هنگام جابه‌جایی خم یا شکسته نشوند.

چرا کوکی‌های من پف نکردند؟

در این دستورپخت من همیشه خمیر کوکی‌ها را قبل از پختن در یخچال خنک می‌کنم. این اجازه می‌دهد تا کره در خمیر سفت شود، که در پختن کوکی کمک می‌کند و از پخش شدن بیشتر در فر جلوگیری می‌کند. یک راهنمای خوب این است که به یاد داشته باشید هر چه خمیر گرمتر باشد، وقتی که در فر قرار می‌گیرد، بیشتر پخش خواهد شد. 

چرا کوکی‌هایم خشک شدند؟

دو دلیل احتمالی وجود دارد که کوکی‌ها خشک شوند. ممکن است آنها بیش از حد پخته شده باشند و خشک شده باشند. یا ممکن است زیادی آرد در تهیه خمیر کوکی استفاده شده باشد، که منجر به ترک‌های خشک می‌شود.

تا چند روز کوکی بیسکویت لوتوس قابل نگهداری است ؟ و چطور باید آنها را نگهداری کنم؟

این کوکی‌ها بهترین حالت خود را در مدت 4-5 روز از زمان پختن دارند و باید در یک ظرف در بسته نگهداری شوند.

آیا می‌توانم این کوکی‌ها را فریز کنم؟

بله! هم خمیر کوکی‌ها و هم کوکی‌ها پخته شده را می‌توانید فریز کنید.
برای کوکی‌های پخته نشده، خمیر کوکی را به صورت تکه‌های جداگانه به مدت چند ساعت فریز کنید. زمانی که سفت شده‌اند، آنها را به یک ظرف مناسب برای فریزر منتقل کنید. این توپ‌های خمیری کوکی تا دو ماه در فریزر نگهداری می‌شوند.
برای کوکی‌های پخته ، آنها را به طور کامل خنک کنید، سپس هر کدام را به صورت تنها با استفاده از چسب مواد غذایی در چند لایه پلاستیک بپیچید و درون یک جعبه با درپوش  مناسب درفریزر قرار دهید. همچنین این کوکی‌ها تا دو ماه در فریزر نگهداری می‌شوند. 


نکات کلیدی برای تهیه کوکی های بیسکویت لوتوس : 

  • مطمئن شوید که همه ابزار و مواد اولیه را پیش از شروع آماده کرده‌اید. سینی پخت را با کاغذ پارچه بپوشانید و مواد را آماده کنید. و به خاطر داشته باشید که در یخچال جایی برای خنک کردن خمیر کوکی ها درنظر بگیرید. 
  • زمان بگذارید تا دستورپخت را کاملاً مطالعه کنید تا با مراحل بعدی آشنا شوید. به جزئیات و دستورالعمل‌ها دقت کنید و به موارد گفته شده عمل کنید زیرا ممکن است بر نتیجه پخت نهایی شما تأثیر بگذارد.
  • صبور باشید زمانی که خمیر کوکی قبل از پخت خنک می‌شود. این مرحله بسیار مهم است تا کوکی‌ها شکل خود را حفظ کنند و ضخامتی داشته باشند. اگر این مرحله را از دست بدهید، کوکی‌ها بیشتر پخش شده و به جای کوکی، بیشتر شبیه به بیسکویت خواهند بود.
  • پس از پخت، کوکی‌ها را برای چند دقیقه روی سینی پخت باقی بگذارید تا سفت شوند، سپس آنها را به یک سینی خنک‌کننده منتقل کنید. این چند دقیقه برای سفت شدن کوکی‌ها پس از خروج از فر بسیار حائز اهمیت هستند. اگر زودتر جا به جا کنید، ممکن است خرد  شوند . 
     

لطفا به این مقاله امتیاز دهید:
(1) 5

خوشحال میشویم نظرتان را با ما به اشتراک بزارید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید