طرز تهیه کوکی اسپریتز ترد و خوشمزه

کوکی اسپریتز

درست مثل کوکی های شکری، وجود کوکی های اسپریتز نیز برای تعطیلات ضروری است. خمیر این کوکی به راحتی هم زده می وشود نیازی هم به زمانی برای سرد کردن هم ندارد. بافت این کوکی ها سرشار از طعم وانیل و بادام است و به طور غیرقابل وصفی خوشمزه.
شما می توانید خمیر این کوکی ها را به رنگ های مختلفی تهیه کنید و سپس با استفاده از قالب های پرسی مختلف به اشکال مختلفی مثل گل، خرس عروسکی یا درخت کریسمس درآورید. کوکی ها بعد از پخته شدن کاملا شکل خود را حفظ می کنند و واقعا چشم نواز هستند. در انتها شما می توانید آنها را با هر ترافلی که دوست دارید تزیین کنید. اگر طرفدار کوکی های کوچک و ترد هستید با ما در این آموزش از شیرینی تا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی اسپریتز

- کره بدون نمک، دمای اتاق: 1 پیمانه (226 گرم)
- شکر دانه ریز: 3/4 پیمانه (150 گرم)
- نمک: 1/2 قاشق چای‌خوری
- تخم مرغ بزرگ: 1 عدد
- عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری
- عصاره بادام: 1 قاشق چایخوری
- آرد همه منظوره: 2 1/4 پیمانه

طرز تهیه کوکی اسپریتز

  • مرحله اول

اول از همه فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود. یک کاسه مناسب بردارید و یک پیمانه کره بدون نمک که در دمای محیط نرم شده را داخل آن بریزید، ¾ پیمانه شکر دانه ریز و نصف قاشق چای خوری نمک را به آن اضافه کنید و با همزن آنها را مخلوط کنید.

طرز تهیه کوکی اسپریتز

  • مرحله دوم

در این مرحله یک عدد تخم مرغ، یک قاشق چای خوری وانیل و عصاره بادام را به مواد اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید. هم زدن خمیر این کوکی ها به دقت زیادی نیاز دارد، هر از چند گاهی همزن را خاموش کنید و کنارهای کاسه را با کاردک تمیز کنید تا مواد به خوبی باهم ترکیب شوند. اگر می خواهید خمیر رنگی تهیه کنید، در این مرحله رنگ خوراکی مد نظرتان را قطره قطره اضافه کنید. به این صورت که یک قطره بریزید و هم بزنید و بعد قطره بعدی.

طرز تهیه کوکی اسپریتز

  • مرحله سوم

اکنون نوبت به اضافه کردن آرد رسیده است، دو و 1/3 پیمانه آرد را به مواد اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید و در حین کار همزن را خاموش کنید و با کاردک کناره ها را تمیز کنید.

طرز تهیه کوکی اسپریتز

  • مرحله چهارم 

سینی فر را بردارید و با قالب پرسی کوکی ها را به شکل دلخواهتان دربیاورید. برای تزیین بیشتر می توانید از ترافل یا اسمارتیز بر روی کوکی ها استفاده کنید. بعد کوکی ها را درون فر از پیش گرم شده قرار دهید و اجازه دهید برای مدت 8 دقیقه بپزند.

طرز تهیه کوکی اسپریتز
بعد از این مدت کوکی های زیبا و ترد شما آماده هستند فقط کافیست کمی صبر کنید تا خنک شوند. نوش جان

کوکی اسپریتز

لطفا به این آموزش امتیاز دهید:
(2) 4.5

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

نظر خود را بنویسید

برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را ثبت کنید